Seamless Distribution Systems (SDS) är en global ledare inom Fintech-teknik och levererar helomfattande mjukvaruplattformar som hjälper mobiloperatörer genomföra elektroniska transaktioner och digitalisera försörjningskedjan. SDS står genomgående för processeffektivitet och operativ excellens, med mer än 30 års erfarenhet och närhet till kunderna.
SDS är en global ledare inom fintech-teknik och levererar helomfattande mjukvaruplattformar som hjälper mobiloperatörer genomföra elektroniska transaktioner och digitalisera försörjningskedjan. SDS står genomgående för processeffektivitet och operativ excellens, med mer än 30 års erfarenhet och närhet till kunderna..
På Seamless är innovation en pågående process som är en del av vår grundkultur. Våra marknadsledande datadrivna lösningar möjliggör transparent insamling av data, analyserar integrerad data och hjälper våra kunder optimera deras kapacitet.
Seamless vill göra det möjligt för företag att spåra, bearbeta och tjäna pengar på digitalt värde genom moderna och användarvänliga lösningar som är utformade för att öka marknadsinsikten, konkurrenskraften och kostnadseffektiviteten.
Vårt globala team består av högt kvalificerade specialister inom områdena telekomförsäljning, distribution och systemintegration och är utspritt över 14 kontor. Vi har försäljning och support i geografisk närhet till kunderna för att säkerställa en lokal upplevelse och snabb handläggningstid.
års erfarenhet av digitalisering av tjänster
transaktioner behandlas varje år
länder i globalt avtryck
aktiva återförsäljare per månad
användare betjänas globalt
Vi har vuxit in på nya marknader tillsammans med våra kunder och vi planerar att expandera ytterligare i framtiden. Sedan vi tecknade vårt första avtal med MTN Group i Kongo 2007 har vårt partnerskap utökats till 16 nya marknader, och vi har även ökat vår organiska tillväxt med andra nyckelkonton. Idag samarbetar vi med Orange Group på nio marknader, med Ooredoo på fyra, med Zain på tre och med Telenor och Glo på två marknader vardera. Vi har också framstående kunder som Du, Vodafone, Safaricom, Unitel och Djezzy med enorm framtida tillväxtpotential.
Vår intuitiva lösning för Retail Value Management (RVM) fortsätter att skapa stort värde för kunderna samtidigt som den gör det möjligt för dem att driva lönsam tillväxt och nå oöverträffad operativ effektivitet på en marknad där digitala transaktioner värda 8,5 biljoner dollar* bearbetas varje år.
*Källa: https://www.statista.com/outlook/dmo/fintech/digital-payments/worldwide
Vår verksamhet inom finansteknik och digital distributionshantering drar nytta av mer än 30 års expertis och teknisk erfarenhet för att omvandla en industri som har ett enormt värde på över 2 800 miljarder dollar*.
*Källa: https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/telecom-global-market-report
SDS har en tydlig strategi för att växa både organiskt med sina kunder och genom förvärv. SDS har de senaste åren genomfört tre förvärv som alla bidragit till koncernens lönsamhet och tekniska utveckling.
Sedan SDS noterades på Nasdaq 2017 har vi sett en försäljningstillväxt på i genomsnitt 40% per år med sammansatt årlig tillväxttakt (CAGR) för EBITDA på 61%. Vår strategi är att fortsätta denna tillväxtresa och göra finansiella och tekniska tjänster mer tillgängliga och billigare för människor i utvecklingsregioner.
Vi vill alltid ge kunderna rätt verktyg som passar deras unika affärsbehov och genomför en grundlig analys av kundernas smärtpunkter, behov, tillgängliga resurser och förväntningar för att skapa verkligt värde genom våra robusta lösningar.
Vi uppmuntrar innovation och tillväxt-tänkande för att upprätthålla vår höga standard. Vi söker alltid nya och bättre sätt för våra kunder att skapa och överföra värde över sina distributionskanaler och därigenom få stadig lönsam tillväxt.
Vi förenklar och prioriterar kundupplevelsen och snabbar upp övergången till digitalt både när det gäller utbud och distribution, samtidigt som vi optimerar kostnadsstrukturerna för att bibehålla vår position som innovatörer och tankeledare.
Vi främjar innovation för att bibehålla vår spetskompetens
Kundtillväxt per år
Försäljningstillväxt
EBIDTA