Varför investera?

Varför investera i Seamless Distribution Systems?


Seamless Distribution Systems (SDS) är en global ledare inom Fintech-teknik och levererar helomfattande mjukvaruplattformar som hjälper mobiloperatörer genomföra elektroniska transaktioner och digitalisera försörjningskedjan. SDS står genomgående för processeffektivitet och operativ excellens, med mer än 30 års erfarenhet och närhet till kunderna.

Seamless: Vilka vi är

SDS är en global ledare inom fintech-teknik och levererar helomfattande mjukvaruplattformar som hjälper mobiloperatörer genomföra elektroniska transaktioner och digitalisera försörjningskedjan. SDS står genomgående för processeffektivitet och operativ excellens, med mer än 30 års erfarenhet och närhet till kunderna..

På Seamless är innovation en pågående process som är en del av vår grundkultur. Våra marknadsledande datadrivna lösningar möjliggör transparent insamling av data, analyserar integrerad data och hjälper våra kunder optimera deras kapacitet.

Seamless vill göra det möjligt för företag att spåra, bearbeta och tjäna pengar på digitalt värde genom moderna och användarvänliga lösningar som är utformade för att öka marknadsinsikten, konkurrenskraften och kostnadseffektiviteten.

Vårt globala team består av högt kvalificerade specialister inom områdena telekomförsäljning, distribution och systemintegration och är utspritt över 14 kontor. Vi har försäljning och support i geografisk närhet till kunderna för att säkerställa en lokal upplevelse och snabb handläggningstid.


30+

års erfarenhet av digitalisering av tjänster


15md+

transaktioner behandlas varje år

50+

länder i globalt avtryck


3m+

aktiva återförsäljare per månad


1100m+

användare betjänas globalt

Tillväxtresa


Vår stora adresserbara marknad

Vi har vuxit in på nya marknader tillsammans med våra kunder och vi planerar att expandera ytterligare i framtiden. Sedan vi tecknade vårt första avtal med MTN Group i Kongo 2007 har vårt partnerskap utökats till 16 nya marknader, och vi har även ökat vår organiska tillväxt med andra nyckelkonton. Idag samarbetar vi med Orange Group på nio marknader, med Ooredoo på fyra, med Zain på tre och med Telenor och Glo på två marknader vardera. Vi har också framstående kunder som Du, Vodafone, Safaricom, Unitel och Djezzy med enorm framtida tillväxtpotential.

Vår intuitiva lösning för Retail Value Management (RVM) fortsätter att skapa stort värde för kunderna samtidigt som den gör det möjligt för dem att driva lönsam tillväxt och nå oöverträffad operativ effektivitet på en marknad där digitala transaktioner värda 8,5 biljoner dollar* bearbetas varje år.
*Källa: https://www.statista.com/outlook/dmo/fintech/digital-payments/worldwide

Vår verksamhet inom finansteknik och digital distributionshantering drar nytta av mer än 30 års expertis och teknisk erfarenhet för att omvandla en industri som har ett enormt värde på över 2 800 miljarder dollar*.
*Källa: https://www.thebusinessresearchcompany.com/report/telecom-global-market-report

Vår strategi


SDS har en tydlig strategi för att växa både organiskt med sina kunder och genom förvärv. SDS har de senaste åren genomfört tre förvärv som alla bidragit till koncernens lönsamhet och tekniska utveckling.

Sedan SDS noterades på Nasdaq 2017 har vi sett en försäljningstillväxt på i genomsnitt 40% per år med sammansatt årlig tillväxttakt (CAGR) för EBITDA på 61%. Vår strategi är att fortsätta denna tillväxtresa och göra finansiella och tekniska tjänster mer tillgängliga och billigare för människor i utvecklingsregioner.

Analysera

Vi vill alltid ge kunderna rätt verktyg som passar deras unika affärsbehov och genomför en grundlig analys av kundernas smärtpunkter, behov, tillgängliga resurser och förväntningar för att skapa verkligt värde genom våra robusta lösningar.

Innovera

Vi uppmuntrar innovation och tillväxt-tänkande för att upprätthålla vår höga standard. Vi söker alltid nya och bättre sätt för våra kunder att skapa och överföra värde över sina distributionskanaler och därigenom få stadig lönsam tillväxt.

Transformera

Vi förenklar och prioriterar kundupplevelsen och snabbar upp övergången till digitalt både när det gäller utbud och distribution, samtidigt som vi optimerar kostnadsstrukturerna för att bibehålla vår position som innovatörer och tankeledare.

Konkurrensfördelar

Vi främjar innovation för att bibehålla vår spetskompetens


Beprövad och marknadsledande teknik:

  • Bland de första som övergick till mikrotjänstarkitektur och molnbaserad mjukvara
  • Erfarenhet av att utveckla och leverera komplexa system
  • Exceptionell systemstabilitet och skalbarhet

Lägre total ägandekostnad (TCO):

  • Minskad verksamhetskostnad genom digitalisering av hela värdekedjan
  • Stöd för flera digitala kanaler för distribution av digitala och fysiska produkter
  • Förstklassig supporttjänst med systemövervakning på distans dygnet runt

Bättre kontroll och överblick:

  • Skapar en helhetsbild och spårar transaktionsflöden
  • Få kontroll på bedrägerier och ekonomiskt läckage
  • Vattentäta informationssäkerhetsprotokoll

Förbättrad kundupplevelse och ökad tillfredsställelse:

  • Bättre kundengagemang som leder till varumärkeslojalitet
  • Smidigare sätt att möta kundernas behov
  • Arbetar nära kunder för att ta itu med nya möjligheter och hot

Investeringstes



Kundtillväxt per år


Försäljningstillväxt


EBIDTA