Pressmeddelanden

SDS vinner order värd 8,0 miljoner SEK från en befintlig kund i Dubai

Seamless Distribution Systems (SDS) har fått en strategisk order värd 8,0 miljoner SEK från en befintlig kund i Dubai för SDS:s Voucherhanteringssystem (VMS).

"Det är mycket glädjande när våra befintliga kunder förnyar sitt förtroende för vår förmåga att hjälpa dem att driva effektivitet och intäktstillväxt genom vårt toppmoderna, Microservices designade, voucherhanteringssystem. Denna order bekräftar på nytt att de senaste årens aggressiva produktutveckling, tillsammans med en breddad produktsvit, att vi ligger helt rätt i tiden och vi ser med tillförsikt fram emot nya order", säger Martin Schedin, VD för SDS Group

Voucher Management System (VMS) är en lösning som är designad för att hantera hela livscykeln för laddningskuponger från produkthantering/skapande till PIN-generering, återförsäljardistribution och slutligen inlösen.

VMS är en av många produkter i vår nya RVM-svit. Den ledande operatören i Dubai, en av de mest avancerade marknaderna i Mellanöstern, krävde en plattform som kunde ta deras verksamhet till nästa nivå, vilket gör det möjligt för dem att öka försäljningen och differentiera sig genom toppmodern försäljning och distribution, ner till varje försäljningspunkt (POS).

SDS:s operativa kapacitet, teknologiplattform, förmåga att möta kundens krävande affärsbehov, samt bevisade erfarenheter av att hjälpa operatörer att driva tillväxt fällde avgörandet till varför operatören valde SDS som leverantör.

Ordern består av en installationsintäkt på är på 6,0 miljoner samt inkluderar initialt två års support till ett värde av ca 2,0 miljoner SEK. Leveransen av denna order påbörjades under första kvartalet 2022 och kommer att intäktsföras under andra kvartalet 2022.

För mer information kontakta:

Martin Schedin

Chief Financial Officer

+46 70 438 14 42

martin.schedin@seamless.se

OM SDS
SDS är ett svenskt internationellt mjukvaruföretag som är specialiserat på mobila betaltjänster för mobiloperatörer, distributörer, återförsäljare och konsumenter. SDS säkerställer att telekomoperatörer kan sälja samtalstid, data och tilläggstjänster där SDS produkter och tjänster hanterar upp till 90 % av Teleoperatörens försäljning. Idag har SDS implementerat lösningar inom fintech, avancerad analys och Retail Value Management och där dessa lösningar har lyckats omvandlas de till så kallade SaaS-lösningar.

SDS har cirka 320 anställda i Sverige, Frankrike, Belgien, Rumänien, Sydafrika, Ghana, Nigeria, Förenade Arabemiraten, Pakistan och Indien. SDS hanterar årligen mer än 15 miljarder transaktioner värda över 14 miljarder USD. Via över 3 miljoner månatliga aktiva återförsäljare av digitala produkter betjänas, indirekt, mer än 1100 miljoner konsumenter globalt.

SDS aktie är noterad på Nasdaq First North Premier.

Företagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefon 08-528 00 399. info@fnca.se