Pressmeddelanden

SDS erhåller en order från CSG gällande en större telekomoperatör i Mongoliet

SDS har från CSG (www.csgi.com) fått en order som en del i CSG:s digitala transformationsprojekt för Mongoliets marknadsledande telekomoperatör. Det totala ordervärdet är cirka 14,5 miljoner SEK. Förutom expansion till en ny marknad innebär ordern också att SDS kommer att stärka sin produktportfölj.

Beställningen är SDS första samarbete med CSG och inkluderar lagerhantering av fysiska varor utöver SDS marknadsledande digitala distributionslösning. CSG är en global leverantör av kundvänliga tekniska lösningar och har blivit vald att leda den mongoliska telekomoperatörens affärstransformation. Beställningen innebär också att SDS stärker sin marknadsledande portfölj av smarta lösningar avseende lagerhantering, distribution och spårning av fysiska varor.

Med lösningen för lagerstyrning, som är en del av konceptet som kallas Sales Force Optimisation, kommer SDS kunder att ha fullständig kontroll över hela försäljnings- och distributionskedjan. Genom att planera, optimera och spåra leveranser kan kunderna fatta bättre och mer välinformerade beslut.

"Detta är verkligen ett stort steg framåt ur ett strategiskt perspektiv. Det är vår första nya kund i Asien efter vårt förvärv av eServGlobal. Det är vidare en leverans av den centrala delen i vår programvara för optimering av stora säljnätverk - Sales Force Optimization. Slutligen är detta vårt första gemensamma projektet med CSG och jag ser en stor potential för båda parter att nå nya marknader" säger Tommy Eriksson, VD för SDS.

"Den tekniska sakkunskapen och tillförlitligheten, den kundinriktade strategin och starka globala närvaron inom digital distribution gjorde SDS till ett naturligt val för oss att samarbeta med. Jag ser fram emot att stärka våra relationer och att i framtiden söka möjligheter att leverera lösningar som hjälper våra kunder inom telekom med deras deras affärstransformation" säger Ian Watterson, Senior Vice President och VD för CSG:s verksamhet i Asien och Stilla Havsområdet.


Den första delen av intäkterna förväntas redovisas under 2020. Därefter kommer SDS, som en del av kontraktet, att ha återkommande intäkter under de följande fem åren.

För mer information kontakta:
Martin Schedin
Chief Financial Officer
+46 70 438 14 42
martin.schedin@seamless.se

Denna information är sådan information som Seamless Distribution Systems AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande genom ovanstående kontaktpersons försorg den 19 februari 2020 kl. 00:05 CET.

Om SDS

SDS, Seamless Distribution Systems AB, är ett svenskt mjukvaruföretag som tillhandahåller lösningar och tjänster för digital försäljning och distribution till privatpersoner genom mobiloperatörer i tillväxtländer. Företaget erbjuder sina företagskunder en komplett lösning för digital distribution och hantering av elektroniska transaktioner. SDS förvärvade eServGlobal i juli 2019. SDS-koncernen nu har kunder i alla delar av världen i mer än 50 länder och når över 500 miljoner mobilanvändare genom mer än 2 000 000 aktiva försäljningsställen. SDS har cirka 220 anställda i Sverige, Frankrike, Rumänien, Belgien, Ghana, Nigeria, USA, Pakistan, Indien, Indonesien, Sydafrika, Ecuador och Förenade Arabemiraten. Med över 20 års erfarenhet fokuserar SDS på hög kundtillfredsställelse och effektiv drift. SDS hanterar över 15 miljarder transaktioner årligen, värda mer än 12 miljarder dollar och gör det möjligt för den växande befolkningen i tillväxtländer att bli en del av den mobila revolutionen.

SDS-aktier är noterade på Nasdaq First North Premier.
Företagets certifierade rådgivare är FNCA Sweden AB, telefonnummer 08-528 00 399, epost: info@fnca.se