Nyheter

Seamless mottar en signifikant order från en ny kund i Södra Afrika, värd 7 miljoner kronor

Seamless Distribution Systems AB (SDS) har tagit emot en initial order från den ledande operatören i Eswatini (tidigare Swaziland) till ett värde av 7 miljoner kronor för leverans av sitt system som hanterar digital distribution. Genom denna order så fortsätter Seamless att förstärka sin närvaro i Södra Afrika.

Ordern omfattar installation av ett system för digital distribution och försäljning av elektroniska produkter. Den centrala delen av leveransen är Seamless egenutvecklade transaktionsväxel ERS 360, som bland annat innehåller digitala konton, transaktionshantering och stöd för ett flertal olika tekniker att kommunicera med säljagenter och återförsäljare.

Mobiloperatörens mål med investeringen är att skapa marknadstillväxt och en högre penetration av sin digitala försäljningskanal. Det är nu fjärde gången inom ett halvår där Seamless ersätter konkurrerande plattformar och därmed utökar sin marknadsandel.

Leverans påbörjas omedelbart och Seamless planerar att fullborda projektet innan slutet av andra kvartalet 2019. Intäkterna förväntas komma under andra kvartalet 2019.

"Efter en svag orderingång i början av året så är vi stolta och glada att kunna kommunicera ännu en affär, som är resultatet av vår långsiktiga investering med syfte att maximera kundernas affärsnytta. I och med denna affär så utökar vi kundbasen från östra och västra Afrika ner mot Afrikas södra regioner. Affären är en kvittens på att investerat kapital i Seamless grundsystem ERS 360 ger kunderna en direkt avkastning. När sedan kunderna väljer att köpa våra tilläggstjänster, som till exempel funktioner för precisionsmarknadsföring och säljoptimering, så ökar deras konkurrenskraft, omsättning och avkastning än mer. Vi bevisar åter att vi har en urstark position i Afrika och en förmåga att fortsätta växa", säger Tommy Eriksson, VD på Seamless.

Affären är ett första steg av ett engagemang som lägger grunden till ett samarbete där man kan förvänta sig att utöka systemet med fler funktioner samt ytterligare beställningar på tjänster, då närmast tjänsten Managed Operations där Seamless normalt levererar såväl teknisk som administrativ drift av systemet.

9 maj 2019

För mer information kontakta:
Martin Schedin
Chief Financial Officer
+46 70 438 14 42
martin.schedin@seamless.se

Denna information är sådan information som Seamless Distribution AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande genom ovanstående kontaktpersons försorg den 9 maj 2019 kl. 14:00 CEST.

Om SDS
SDS är ett svenskt mjukvarubolag med lösningar för elektronisk distribution av tjänster till privatkonsumenter via mobiloperatörer i tillväxtländer. Bolaget erbjuder sina företagskunder en helhetslösning för digitala konton och transaktioner. Bolaget har kunder i alla världsdelar och når över 300 miljoner mobilanvändare via fler än 1,000 000 aktiva point-of-sales. SDS har cirka 150 medarbetare i Sverige, Belgien, Ghana, Nigeria, USA, Pakistan, Indien, Sydafrika, Ecuador och Förenade Arabemiraten.

Med över 18 års erfarenhet fokuserar SDS på hög kundnöjdhet och effektiv utveckling. SDS hanterar årligen över 5,3 miljarder transaktioner och möjliggör för den växande befolkningen i tillväxtländer att bli en del av den mobila och digitala revolutionen.

SDS aktie är noterad på Nasdaq First North Premier.

Bolagets Certified Adviser är FNCA Sweden AB, telefonnummer 08-528 00 399. info@fnca.se

Filer för nedladdning
1
2
3
4
5
6

Prenumerera

Pressmeddelanden och rapporter via E-post.