Nyheter

SDS erhåller beställningar från tre av sina befintliga kunder till ett värde av 6 MSEK

SDS har mottagit tre beställningar, till ett sammanlagt värde av ca 6 MSEK, från befintliga kunder, som är två av de ledande mobiloperatörerna i Mellanöstern samt den ledande operatören i Eswatini (tidigare Swaziland). Kunderna har beställt förbättringar av olika delar av SDS produkterbjudande.

"Kombinationen av att vi levererar affärskritiska system, som specifikt stödjer försäljning, och vår bevisade förmåga att genomföra leveranser på distans är bakgrunden till kundernas fortsatta investeringsvilja. Det är särskilt glädjande att se beställningar på tre olika produkter vilket är bevis på affärsnyttan i hela vårt breddade erbjudande". säger Tommy Eriksson, VD för SDS.

De beställda funktionerna från de olika kunderna innefattar dels en uppgradering av transaktionsplattformen ERS 360, dels en uppgradering av mobila finanstjänster MFS (Mobile Financial Services), och dels en ny plattform för att hantera livscykeln av värdebevis (Voucher Management System).

Erbjudandena inkluderar programvara och tjänster med ny funktionalitet i befintliga plattformar och förväntas bidra till intäkterna under andra och tredje kvartalet i år. Beställningarna är ytterligare bevis på förtroendet för SDS operativa kapacitet och dess förmåga att snabbt stödja den krävande affärsmiljön för sina kunder.

För mer information kontakta:

Martin Schedin
Chief Financial Officer
+46 70 438 14 42
martin.schedin@seamless.se

Om SDS
SDS, Seamless Distribution Systems AB, är ett svenskt mjukvaruföretag som tillhandahåller lösningar och tjänster för digital försäljning och distribution till privatpersoner genom mobiloperatorer i tillväxtländer. Företaget erbjuder sina företagskunder en komplett lösning för digital distribution och hantering av elektroniska transaktioner. SDS förvärvade eServGlobal i juli 2019. SDS-koncernen har nu kunder i alla delar av världen i mer än 50 länder och når över 500 miljoner mobilanvändare genom mer än 2 000 000 aktiva försäljningsställen. SDS har cirka 220 anställda i Sverige, Frankrike, Rumänien, Belgien, Ghana, Nigeria, USA, Pakistan, Indien, Indonesien, Sydafrika, Ecuador och Förenade Arabemiraten. Med over 20 års erfarenhet fokuserar SDS på hög kundtillfredsställelse och effektiv drift. SDS hanterar över 15 miljarder transaktioner årligen, värda mer än 12 miljarder dollar och gör det möjligt för den växande befolkningen i tillväxtländer att bli en del av den mobila revolutionen.

SDS-aktier är noterade på Nasdaq First North Premier.
Företagets certifierade rådgivare är FNCA Sweden AB, telefonnummer 08-528 00 399, epost: info@fnca.se

1
2
...
9
>>

Prenumerera

Pressmeddelanden och rapporter via E-post.